Här finner ni en hel del svar på några av de vanligaste frågorna som vi får. Det finns ännu mer information att ta del av i våra köpvillkor. Om ni inte finner svaret här så hjälper vi er gärna på kundservice@elito.se eller telefon 042-34 34 15.

Hur kan ni vara så billiga?

Först och främst vill vi klargöra att våra låga priser aldrig kommer att gå ut över kvalitén eller servicen. Vi köper in produkterna direkt ifrån tillverkande led och lagerhåller dessa i egna lokaler i Malmö. Mellan tillverkningen i fabriken och dig som kund finns endast vi och transportören. Därmed ger vi dig möjligheten att köpa designade och kvalitativa kökshandtag, knoppar och beslag till fantastiska priser. Sist men inte minst, så har vi valt en prisnivå som vi anser lagom för att ELITO Home & Decor ska kunna utvecklas långsiktigt på ett bra och hållbart sätt. Jag har skickat ett e-mail till kundservice, när kan jag räkna med att få ett svar på min fråga?
Vi svarar på e-post måndag - fredag kl 8 - 18 och vår ambition är att under kontorstid besvara din fråga inom 24 timmar från mottagandet.

När skickar ni mina varor?

Vi packar och sänder iväg dina varor snarast möjligt. Leveransen skickas inom 1-3 dagar.

Var befinner sig mina varor nu?

Elito AB har avtal med Posten och DHL. Om du har fått ett kollinummer går det att spåra ditt paket hos POSTEN respektive DHL

Var kan jag ställa frågor om min faktura?

Vid eventuella fakturafrågor kontaktar du Resurs Bank 0771-11 22 33.

Vilka betalningsalternativ kan jag välja i er butik?

Vi erbjuder följande betalningsalternativ när du handlar hos oss:

Faktura via Resurs Bank eller Elito AB faktura.

Bank- och kreditkortsbetalning med VISA & Mastercard

Direktbetalning via Swedbank, Nordea, SEB samt Handelsbanken.

Jag söker en speciell produkt som jag inte hittar i er butik, kommer ni att ta in den?

Om ni inte finner produkten ni söker i vår e-butik så tipsa oss gärna här.

Jag vill returnera en vara, hur går jag tillväga?

Kontakta alltid vår kundservice vid returärenden, kundservice@elito.se

Varans förpackning måste vara i oförändrat skick d.v.s i obruten förpackning. Du som kund bekostar returfrakten. Skicka inga varor till oss innan vi svarat på din begäran och bekräftat att du kan skicka tillbaka varan. Ange alltid order eller kundnummer vid kontakt med vår kundservice.

Jag vill reklamera min vara, vad ska jag göra?

Om du har ett reklamationsärende ber vi dig kontakta kundtjänst, kundservice@elito.se

Ange alltid order- och kundnummer vid kontakt.

Hittade du den informationen du sökte? Om inte läs mer under våra köpvillkor.
eller kontakta vår kundtjänst, kundservice@elito.se